Para finales de este mes esperan tener la 1.9 completa en cuanto a características. Luego tendrán que estar trabajando en solucionar todos los bugs, optimizaciones, etc
Dinnerbone escribió:We are aiming to get Minecraft 1.9 feature complete at end of this month. Feature complete doesn't mean bug free & ready to release, though!
Después de eso Dinnerbone dejará el desarrollo de Minecraft PC para trabajar en el nuevo launcher y otras cosas.
Dinnerbone escribió:After that I'm taking a break from Minecraft PC development for a few months. I will be focusing on the new launcher & other cool projects!
Nuevo launcher
Måns Olson escribió: I've been working on a new launcher for Minecraft together with @dinnerbone. Here's a first look:
Nuevo sistema de programar el loot de cofres y mobs que también servirá para mapmakers (creadores de mapas)
Dinnerbone escribió:Working on a new feature that will, theoretically, let custom maps change mob drops. Also, it'll solve some future proofing issues we have!
Basically I'm trying to make all loot (from mobs, blocks, chests, etc) data driven which lets us do really cool things, mapmakers too.
(Cool things includes "potion of luck", for example. In theory. No promises.)
This is an example of a loot table. It's the "bonus chest" right now, one of the simpler examples. https://gist.github.com/Dinnerbone/16a5543bb6bea24af227 …
Functions would be a list of stuff to apply, like: "set enchants", "set damage", "set nbt", "set data", etc.
("weight" is "chance of getting this vs something else")
Making good progress on the loot tables I mentioned yesterday. Here's the end city treasure, which has enchantments: https://gist.github.com/Dinnerbone/e1417b4372d8e05c8541 …
Relacionado con lo anterior del loot, también se programará de tal manera que pueda hacerse que no puedas conseguir X item de un loot si no has hecho algo antes. Por ejemplo: No encontrarás pociones en este cofre hasta que hayas ido al Nether.
Dinnerbone escribió:One system left is predicates, which lets us (& modders & mapmakers) "gate" loot. For example, "no potions until you've been to the nether"
¡Más estructuras! Pero esta es una pequeña
Searge escribió:I like the new loot table system that @Dinnerbone made and I'm using it now in a small new structure that I just created for the game.
Para poder automatizar los stads de pociones (que ahora necesitan blaze rod como fuel). Ingredientes desde arriba, combustible desde los lados.
Searge escribió:Using hoppers to insert blaze powder into brewing stands: ingredient slot when inserted from top, fuel slot if inserted from the sides.
La Redstone llegará en la versión 0.13.0 a Win10 y PE.
Daniel Wustenhoff escribió:Exciting times, as stuff is coming together!
Minecraft además de para las Microsoft HoloLens estará para las Oculus Rift y Samsung Gear VR.
Tommaso Checchi escribió:Also incredible was to meet with @ID_AA_Carmack about the Gear VR and Rift versions, still trying to get over the impostor syndrome 
La versión 0.13.0 llegará "pronto", pero los dispensers no estarán todavía
Tommaso Checchi escribió:Actually dispensers aren't confirmed for 0.13, but 0.13 is coming a lot sooner that you expect. I guess it evens out.
Algunas posibles funciones nuevas en Win10/PE. Que las flechas de dispensadores hagan caer la grava y arena y que al quitar grava o arena con silk touch ésta no caiga.
Tommaso Checchi escribió:What if a block destroyed with silk touch didn’t make the gravel cave in? 
Uhm, what if arrows fired by a dispenser made sand and gravel cave in? I foresee nasty traps 